Tři otázky posledních dní aneb Cesta ke zdravějšímu já (část 2)

„Jíš ty vůbec?“

„Nemáš ňákou lepší pleť?“

„Nezhubla jsi?“

Tohle jsou nejčastější otázky okolí, které dostávám od doby, co jsem postupně překopala jídelníček a rozhodla se zdravější stravou získat zdravější já. Odpovědi jsou rozsáhlejší, takže se nabízí ideální podnět pro článek, jdu na to.

První otázka: Nemám svému okolí za zlé obavy ohledně jídelníčku, protože poruchy příjmu potravy jsou vážným strašákem ale chci všechny uklidnit, jelikož jím pětkrát až šestkrát denně.  Protože chci zjistit, jestli mi něco nechybí, nebo nepřebývá jsem objednaná k nutriční terapeutce a pokud se domluvíme, zvažuju odborné sestavení jídelníčku, takže obavy nejsou třeba 🙂 Co konkrétně jím zatím nechci moc zmiňovat, dokud se neporadím právě s nutriční terapeutkou, aby si to někdo nevzal za možná špatný příklad, ale například je to hodně zeleniny, celozrnné těstoviny, luštěniny, vajíčka, sem tam maso… Recepty hodně vyhledávám na netu, nebo se držím svých osvědčených kuchařek, tipy na blogy, které mě inspirují ve vaření najdete tady v seznamu úplně dole. Zkusila jsem uvařit například:

Brokolici s mrkví, tahini, vajíčkem a žitnými knäckebroty
Lilkovou omáčku s celozrnnými žitnými kolínky a paprikou (inspirace z Kuchařky ze Svatojánu)
Losos s batáty, inspirace možná Cukrfree?

 Díky změně jídelníčku zkouším nová jídla, a tak jsem zjistila, jak chutná domácí kokosové mléko, tahini, celozrnný kuskus nebo špaldová pizza, a až na pohanku chci všechno zařadit do jídelníčku. Pohance jsem prostě zatím nepřišla na chuť (neznáte nějaký dobrý recept?). Piju hlavně čistou vodu, popřípadě vodu s citrónem. Protože se znám, hlídám si abych vypila nejméně 2 litry vody denně, odměřuju si to a když tak nad tím uvažuju, myslím že než jsem začala se změnou jídelníčku, kolikrát jsem na ty dva litry denně nedosáhla. Chyba.

Když skloubím stravu a pohyb, kila jdou dolů. Pro teď přesně nevím kolik, ale změnu vidím. Podle mého mínění byl pes zakopaný v nedostatku cíleného pohybu (takový ten, co nejsou běžné pochůzky po městě/doma), takže se teď snažím 2 – 3x týdně cvičit podle YT, i když zrovna jsem měla pauzu, jelikož mě potrápil zánět očí. Úplně nejradši ale chodím ven na procházky, můžu to doporučit přestože mám stavy, kdy se mi absolutně nechce a najdu si sto a jednu výmluvu proč nejít, když je ale překonám a vrátím se domů mám ze sebe hned lepší pocit. Provětrám si hlavu a ujdu cca 4 km bez sluchátek, dívám se okolo sebe.

Nebojte taky nechci, aby měl článek délku toaleťáku jdu na poslední otázku. Samotná bych o zlepšení stavu pleti nijak zvlášť neuvažovala, protože nepatřím k lidem, co svou pleť nějak extra pozorují, ale zpětně po několika pochvalách musím dát okolí za pravdu. Mám o hodně míň vyrážek, což ale nemusí nutně souviset jen se stravou, ale možná taky s dostatkem spánku, pitného režimu, používáním přírodní kosmetiky, přílišným nemalováním se + dobrým pocitem uvnitř. Vůbec bych se nezlobila, kdyby se pleť dala do pořádku ještě o něco více, ale i tahle změna je fajn.

Když si po sobě článek tak čtu, tak opravdu mělo smysl začít se sebou něco dělat a těším se na další kus cesty, která mě čeká 🙂 Připomínám, že primárně nehubnu (je to jen příjemný bonus), spíše mi jde o návyk na zdravou stravu a pravidelný pohyb. Pokud jste nečetli část jedna, tady je odkaz.

Související články

7 komentářů

  1. Jsme v podobné fázi začátku, jen jsme si každá zvolila jinou cestu. Z fotek to vypadá, že ta jídla jsou určitě i chutná. 🙂 Mým primárním bodem je zhubnout, ale začít pravidelně jíst a sportovat je toho součástí. Tak ti držím palce ve tvé snaze! 🙂

    1. Se sportem musím přidat na tom potřebuju určitě zapracovat 🙂 Tak ať má tvoje snažení výsledky se kterými budeš spokojená 🙂

  2. To je super! Líbí se mi tvůj zdravý přístup. Žádné extrémy ode zdi ke zdi, ale poslouchání potřeb vlastního těla. A tak by to mělo být.

  3. Jsem moc ráda, že se ti takhle daří! Hlavně mě těší, že si stále zachováváš ten správný, zdravý a rozumný přístup k věci a nesklouzáváš k žádnému body image nebo tak, protože to kolem sebe vidím poměrně často. Tvůj článek je proto velmi osvěžující a zároveň motivující 🙂

    1. Děkuji, Naty 🙂 Dneska jsem byla u nutriční terapeutky a musím říct, že jsem fakt ráda za to, že jsem tam zašla! Vím, co mi chybí a domluvily jsme se na další spolupráci 🙂 Očekávala jsem, že nedělám všechno úplně dobře, proto BERTE FOTKY V ČLÁNKU JAKO ILUSTRAČNÍ, NEJSOU TO VÝŽIVOVĚ NEJLEPŠÍ PŘÍKLADY.

  4. Je strašně super, že to neděláš jen kvůli postavě! Já na tom loni začínala a teď už to nějakou dobu dělám taky hlavně pro sebe a své zdraví. Ono u toho pak stejně člověk moc nevydrží 🙂
    Já cvičím každý den a miluji to, snažím se jíst především zdravě a také v poslední době zkouším nové chutě a suroviny, to mě opravdu baví.
    Na pleti jsem výraznou změnu nezaznamenala, a na postavě sama taky ne, ale když mě pak viděli rodiče a známí po 10 měsících doma, slyšela jsem nezávisle na sobě, že vypadám lépe a to dokonce i od táty, který mi vždy říkal, že nejsem žádná hubená holka. To mě strašně potěšilo a i motivovalo dál pokračovat. No a za tu dobu jsem si na to vlastně navykla a už je to součást mého života.
    Držím palce, ať i tobě se dál daří!

    1. Jé, super, tenhle komentář mě fakt potěšil a namotivoval, děkuji 🙂 Je mi jasné, že nejtěžší bude potom si správný návyk udržet a nespadnout zpět k nezdravé stravě. Ale říkám si, že když na to jdu pomalu a kontrolovaně, tak snad!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.