Přejdi na obsah

Glitter Shard

Vybrané střípky z kultury, knih, knihovnictví, eko módy, života a zajímavých míst

Menu
  • Kdo je autorkou? +Tipy na články
  • Ochrana osobních údajů
  • Spolupráce
  • Doporučené blogy
  • Doporučené podcasty
Menu

Ve službách hodně záleží na tom, na koho narazíte

Zveřejněno v 7. 1. 20248. 1. 2024 od Teri Glint

Práce s lidmi je náročná, na tom se asi všichni shodneme. Sama jsem ve službách dělala 8 let na různých pozicích, takže mám spoustu hezkých, nepříjemných až hnusných zážitků. Dneska to však nebude o zákaznicích, ale o zaměstnancích na druhé straně. Ti se totiž občas neumí chovat úplně stejně.

Je přirozené, že každý z nás někdy nemá svůj den. Přesto si myslím, že by zaměstnanec měl udržet míru profesionality i ve chvílích, kdy se necítí dobře. Zákazníky to nezajímá. Zamračený obličej, pocit, že otravuju, věnování se mobilu, uštěkaný hlas, zesměšňování a arogantní přístup, to je malý výčet toho, s jakým chováním se kupující může setkat. Pro někoho je chování obsluhy na prvním místě. a utváří to celkový dojem ze služby. Špatná zkušenost může vést přinejmenším ke špatné recenzi, stížnosti, nebo ke ztrátě kšeftu. Na druhou stranu: milá a příjemná obsluha zákazníka potěší. Pravděpodobně bude mít chuť se v budoucnu vrátit. Zkrátka a dobře: dojem ze služeb záleží na tom, na koho narazíte, a jak moc ho jeho práce (ne)štve.

Můj nejčerstvější zážitek s nepříjemnou obsluhou mám ze Silvestra. Přijeli jsme s kamarády oslavit nový rok na druhý konec republiky, a když už jsme byli v Jindřichově Hradci, chtěli jsme navštívit místní muzeum. Zamračená pokladní však neměla svůj den, a rozhodně nás nechtěla do expozice pustit (přestože muzeum zavíralo až za hodinu a půl). Nicméně, nedali jsme se, lístky získali, a odcházeli v otevírací době. Kamarádka byla z přístupu pokladní zaražená, mě to však (bohužel) nepřekvapilo. Nepříjemných lidí pracuje všude hodně.

Prozradím vám (smutný) osobní poznatek: Když je zákazník neústupný, asertivní, až nepříjemný, skoro vždycky si vydupe to, pro co přišel. Základem by však mělo být slušné jednání na obou stranách. Někdy je to o nervy, ale nevidím důvod, proč si vzájemně znepříjemnit den. Osobně jsem se snažila i toho největšího protivu odbavit slušně, ale co nejrychleji.

Tematicky k článku: martinhranac, jsem_zakaznik, tezky_zivot_sluzebnic

Náhled: canva.com

Related posts:

  1. Sypaná sépie, bizarní prosby a arogantní chování
  • práce
  • práce s lidmi
  • práce ve službách
  • služby
  • 3 komentáře u „Ve službách hodně záleží na tom, na koho narazíte“

    1. Kája napsal:
      11. 1. 2024 (21:11)

      V Tescu i v kině mi pomáhalo nasadit falešný úsměv.
      Sice jsem asi chvíli působila dost uměle, ale faleš se vždycky rychle změnila v realitu, pokud jsem teda nebyla jó zničená. A pak práce utíkala mnohem rychleji.

      Odpovědět
    2. Ann Taylor napsal:
      7. 1. 2024 (07:35)

      Jo, tohle je na nic. Asi mi nevadí, když ten, kdo mě odbavuje, se se mnou nebaví a prostě udělá, co má, ale bejt protivnej fakt nemusí, to nic neospravedlňuje. A když už je situace, že nechce/nemůže vyhovět, tak ať aspoň pochopitelně vysvětlí proč. Často se mi taky stane, že klienti volaj v nejhorší dobu, že jsem fakt podrážděná, všechno padá, já mlátím do stolu, nadávám, kterej — to zrovna teď otravuje, ale když zvednu ten telefon, tak se snažím, aby to nebylo poznat. Ničemu bych tím nepomohla a sobě už vůbec ne.

      Odpovědět
      1. Teri Glint napsal:
        7. 1. 2024 (08:01)

        Úplně souhlasím. Taky jsem se vždycky snažila udržet nepříjemnou náladu a nervy na uzdě.

        Z pohledu klienta mě to nejvíc štve v situacích, kdy jsem bezradná (např. je mi blbě, přijdu k doktorovi, a tam jsou hnusní, nebo na úřadě).

        Odpovědět

    Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Vyhledávání

    Rubriky

    • Bloguju a vyptávám se
    • Dumám
    • Historky z podsvětí
    • Jsoucno
    • Knižní radosti
    • Kulturní (vy)žití
    • Pomalá móda
    • V knihovně býti
    • V luftu
    • ZdravoŽrout

    Archivy

    Odkazy

     teri_glint

    Archivy

    © 2025 Glitter Shard | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme
    Kliknutím na "Souhlasím", a pobytem na webu, uděluji souhlas se zpracováním osobních údajů (jméno, IP-adresa, cookies, popřípadě e-mail), za účelem registrace nového uživatele, či psaní komentářů, popřípadě sledování statistických údajů. Také souhlasím s použitím cookies, za účelem lepší funkčnosti a plynulého procházení stránek. Více: Ochrana osobních údajů<SouhlasímNesouhlasím, proto si vypnu cookies ve svém prohlížeči, či opustím web